Paralaksa tła

Niewielki kartonik, a może tak wiele

Krowa na pastwisku, czyli kilka słów o brandingu
10 stycznia 2017
O tym, jak reklamówka wstyd mi przyniosła
18 stycznia 2017
 

Też macie problem
z wizytówkami?

My mamy. Bo wszystkie są takie same i strasznie nas nudzą. Niczym się zwykle nie wyróżniają i znalezienie w stosie wizytówek tej, której właśnie szukamy to często „strata” dobrych kilku chwil. Co zrobić, by nasza wizytówka nie była tylko jedną z wielu? Cóż, gotowego przepisu na idealną wizytówkę tu nie podamy, bo takiego nie ma.

Sukces w tym przypadku zależy od kilku czynników:

 

1. Czytelność

Po pierwsze wizytówka pewne standardy spełniać musi. Oczywistym jest, że muszą się tu znaleźć określone dane personalne: imię i nazwisko, stanowisko, nr telefonu, email, logo i dane firmy, ale co ważne – muszą one być czytelne. Chyba nie ma nic gorszego niż wizytówka, na której trzeba szukać jakiejś informacji.


2.Spójność

Przy wykorzystywaniu detali graficznych, doborze fontów, ustalaniu odstępów należy pamiętać o spójności z tworzonym wizerunkiem firmy. W końcu wizytówka to jeden z elementów całej identyfikacji wizualnej – forma codziennego styku klienta z naszą marką.


3. Wyróżnik

Po spełnieniu powyższych, możemy skupić się na wyróżniku. I tu wiele zależy od branży Twojej firmy i fantazji projektanta. Jeśli np. jesteś prezesem banku, to może z projektem nie poszalejecie, ale już przy wyborze papieru, techniki druku i ewentualnych uszlachetnień owszem. A jeśli jesteś artystą-fotografem, Twoja wizytówka może wyglądać jak zdjęcie z Polaroida. Wizytówka kierownika budowy może mieć jakieś elementy ruchome, a szklarza być wykonana z przeźroczystego plastiku/pleksy imitującej szkło. Programista, pod nazwą swojego stanowiska lub wręcz zamiast niego, może wpisać „ogarniacz PHPa i JavaScript – poziom master”. Możliwości jest wiele.

Nie oszczędzaj na tym nośniku. Często staje się pierwszym miejscem, gdzie klient styka się z Twoją marką. Postaraj się by nie było to jedyne spotkanie.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Facebook