Zapytaj o ofertę

Real Time Marketing – wyścig na reakcje

Dlaczego lubimy reklamy takich gigantów marketingowych jak IKEA, czy InPost?
Dlaczego marketingowcy muszą być zawsze na bieżąco?
Odpowiedź na to pytanie jest jedna – Real Time Marketing. Na czym to właściwie polega?

 

Aby zobrazować te kwestie, zacznijmy od przykładów wraz z kontekstem:

Żabka podczas głośnej premiery filmu Barbie

InPost z okazji koronacji Karola III.

IKEA w dniu premiery serialu The Mandalorian ze świata Gwiezdnych Wojen.

Żywiec przed meczem polskiej reprezentacji z Argentyną na Mistrzostwach Świata w Katarze.

 

Mówią, że kto pierwszy ten lepszy i ma to również odzwierciedlenie w Real Time Marketingu. Bowiem im szybciej wykorzystamy jakiś trend, tym większa reklama i więcej zaangażowania na naszym profilu.
Można się odnosić zarówno do kultury, sportu, jak i wydarzeń historycznych. Zdarzały się również te bardziej przyziemne sytuacje, o których było głośno w opinii publicznej (np. reklamy laguno/rogalika u Lidla i Aldi).
Marketing czasu rzeczywistego króluje na social mediach, co pozwala też na bezpośrednią interakcje z naszymi odbiorcami.

 

Zalety użycia RTM

Real Time Marketing można wykorzystać do reklamy swoich produktów, czy usług. Post, który zdobywa dużą ilość fanów idzie przecież w świat, a wraz z nim nasza firma.
Tutaj nie ma lepszego przykładu takich działań niż IKEA, która przy każdej takiej reklamie wykorzystuje jeden ze swoich artykułów, pasujący do danego wydarzenia.
Jest to również sposób na budowanie wizerunku naszej marki. RTM pokazuje, że umiemy odnaleźć się w Social Mediach i znamy się na trendach.
A jeśli robimy to wszystko z poczuciem humoru, który odpowiada naszym obserwatorom, to tylko potęguję pozytywne odczucia do naszej marki.

 

O czym warto pamiętać?

  • Ważna jest otwarta głowa. Obserwuj jakie tematy obecnie wywołują poruszenie w kraju i na świecie, co jest teraz na topie. Różne virale, które królują w sieci, to właśnie to czego szukasz. Niektóre sytuacje można przewidzieć, przecież podczas sportowych mistrzostw zawsze są jacyś przegrani i wygrani. Jednak to właśnie te spontaniczne reklamy, podobają się nam najbardziej.
  • Tu liczy się czas. Im szybciej zareagujesz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że odbiorcy będą już znudzeni tematem. Odniesienie się do wydarzenia, która już nie istnieje w dyskursie społecznym kompletnie mija się z celem i taki RTM traci na wartości.
  • Bądź kreatywny i baw się tym. Real Time Marketing opiera się głównie na ciekawych i zabawnych odniesieniach, komentarzach do otaczającej nas rzeczywistości. To co sprawia, że post jest podawany dalej, a tym samym nasza firma „sama się reklamuje”, to właśnie pozytywne emocje jakie wzbudza w ludziach.
  • Nie wszystkie wydarzenia nadają się aby o nich pisać. Tematy, które nie bawią, a tylko dzielą społeczeństwo, to nie jest najlepszy pomysł na RTM. Chcemy przecież dawać naszym odbiorcom radość, a nie wywoływać burzę w komentarzach. Nie mówiąc o tym, iż wykorzystywanie jakiś tragedii, bądź katastrof naturalnych nie stawia naszej firmy w dobrym świetle.
  • Wchodź w interakcje. Real Time Marketing daje nam okazję do złapania kontaktu z naszymi odbiorcami. Nie bójmy się odpowiadać na komentarze, podawać dalej treści. To tylko zbliża nas do naszych potencjalnych klientów.

 

RTM, a pozycjonowanie strony

Używając marketing czasu rzeczywistego możesz nie tylko skutecznie zareklamować swój produkt, ale i zadbać o widoczność swojej strony internetowej.
W poście na mediach społecznościowych poza wykorzystaniem np. ciekawej grafiki możesz również dać linki do swojej strony internetowej, do jakiegoś produktu lub artykułu, który akurat wpasowuje się w temat.
W najgorszym wypadku, ktoś wejdzie tam i wyjdzie, ale zwiększysz w ten sposób ruch na stronie. A w najlepszym, ktoś zrobi u Ciebie zakupy albo zachęcony przez Twoje kwalifikacje zostanie Twoim klientem.
Innym sposobem na wykorzystanie Real Time Marketingu do SEO jest publikowanie na swojej platformie artykułów, które w jakiś sposób komentują aktualną rzeczywistość. Dzieląc się w ten sposób swoją wiedzą i wykorzystując aktualne nowinki branżowe możesz wzbudzić zaufanie swoich klientów. A tekst może pojawić się np. w Google News, przez co przyciągniesz na swoją stronę nowe osoby.

 

Podsumowując

Wprowadzenie RTM do swojej kampanii może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Ważne aby robić to z głową.
Dobrze jest przemyśleć najpierw, czy temat społecznej dyskusji jest odpowiedni oraz czy mamy na to jakiś pomysł, który nie okaże się fiaskiem.
Jeśli tak, to nic nie stoi na przeszkodzie aby wywołać uśmiech i tematy do rozmów u twoich odbiorców 🙂

 

« |
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę