Pod względem turystycznym Polska to kraj różnorodnych doświadczeń, historycznych zabytków, mnogości atrakcji, przepięknych miejsc i wspaniałych widoków. Właśnie to bogactwo możliwości i sposobów spędzenia wolnego czasu stało się inspiracją do stworzenia identyfikacji wizualnej Polskiej Marki Turystycznej.
Nasza Agencja została poproszona o opracowanie Rozszerzonej Księgi Znaku.
W takiej rozszerzonej wersji księgi znaku dodawana jest księga identyfikacji wizualnej czyli zbiór wytycznych dotyczących różnych elementów wykorzystujących linię graficzną marki np. wzory akcydensów (wizytówek, teczek, kopert itd.), layouty materiałów marketingowych i reklamowych, opakowania, gadżety firmowe, oznakowania.
Na taki manual zwykle decydują się większe firmy, które współpracują z różnymi podmiotami – w takiej sytuacji, bez uporządkowanej instrukcji, trudno byłoby zapanować nad spójnym wizerunkiem marki.
logo
Wśród znaków składających się na zarys mapy Polski można odszukać symbole charakterystyczne dla poszczególnych miejsc w kraju, jak również motywy zainspirowane tematyką podróżniczą czy formą wypoczynku.
Logotyp doskonale oddaje główną ideę projektu, którą jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów i szlaków turystycznych, profesjonalnie zarządzanych i promowanych.
Kolorystyka
Kolorystyka jest istotnym czynnikiem kształtującym tożsamość i sposób postrzegania znaku. Wpływa bowiem na jego czytelność, estetykę oraz buduje jego charakter. W identyfikacji wizualnej dla Polskich Marek Turystycznych obok koloru podstawowego, zastosowanego w znaku występuje kolor dodatkowy, a także gradient.