Zapytaj o ofertę

Strategia

badania rynku, konkurencji, grupy docelowej / strategia marketingowa / strategia komunikacji / Key Visual / headline komunikacji

Musisz się tylko odważyć, reszta to kwestia dobrej strategii

Chcesz, aby Twoja marka stała się silna i rozpoznawalna, aby była taka nie tylko w Twojej głowie, ale przede wszystkim w odczuciach i głowie konsumenta. Aby to osiągnąć, potrzebujesz dobrze dopasowanych działań komunikacyjnych, które pozwolą zbudować siłę marki. I właśnie dlatego pracę nad marką należy rozpocząć od badań, a następnie przejść do jej projektowania czyli tworzenia strategii marki. Na jej podstawie są dobierane później konkretne działania komunikacyjne. Ważnym etapem w projektowaniu marki jest przygotowanie systemu wizualnego marki (key visuala) czyli doboru kolorów, grafik, typografii, ikon, zdjęć itd., które zapewnią marce wizualną spójność w całej komunikacji. Nie można pominąć także stworzenia headlinu komunikacji, będącego główną myślą całej komunikacji. Dzięki tym wszystkim poszczególnym etapom projektowania marka jest spójna i mówi jednym głosem, a klient może ją zrozumieć, pokochać, utożsamić się z nią, wejść w relację i zaangażować się w jej świat.

Jeśli chcesz zrobić to sam:
1

Zastanów się

By ustalić odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące Twojej marki. Po co tworzysz swój biznes? Komu pomagasz? W czym? Do czego dążysz? Jakie są Twoje dalsze plany na rozwój?

2

Rozglądaj się i analizuj

Musisz poznać rynek, na którym działasz/zamierzasz działać, konkurencję, która w tym działaniu może przeszkadzać, a przede wszystkim grupę docelową, której oferujesz swoje produkty czy usługi. Znowu pytaj – tym razem innych… i wyciągaj wnioski.

3

Big idea

Jeśli poważnie podszedłeś do dwóch pierwszych punktów, ten nie będzie stanowił większego problemu. Wiesz już, czego chcą Twoi konsumenci i jak komunikuje się konkurencja. Poznałeś swoje mocne i słabe strony, masz pomysły rozwiązań problemów, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć. Teraz wystarczy zastanowić się, co zrobić z tą wiedzą dalej – czym Ty się wyróżnisz i przebijesz innych? Jakie wartości zakomunikujesz? Jaki styl przyjmiesz?

4

Plan marketingowy

Czyli co, gdzie i kiedy. Tyle pracy już za Tobą… Skoro znasz grupę docelową, to wiesz także co lubi i gdzie ją znajdziesz, jaki sposób komunikacji będzie dla niej odpowiedni. Dobierz narzędzia i kanały, odpal kalendarz i ruszaj!

5

Wdrożenie i kontrola

Pozostaje to wszystko tylko i aż wdrożyć w życie, testować i kontrolować. Nie licz na to, że efekty pojawią się po tygodniu. Budowa silnej marki to długotrwały proces – musisz mieć to na uwadze. Ważne, żebyś czuwał i reagował, gdy któreś rozwiązanie okazuje się niezadowalające.

Pamiętaj, że droga może być przyjemniejsza i łatwiejsza do przebycia, kiedy pokonuje się ją z zaufanym doświadczonym partnerem Odezwij się, weprzemy Cię w tej wędrówce – drogę na szczyt pokazaliśmy już wielu markom.

A może omówimy każdy z etapów pracy przy niezobowiązującej kawie? Chętnie poznamy Twój punkt widzenia