Zapytaj o ofertę

Po co Ci agencja?

Tagi: outsorcing marketingu

PO CO CI AGENCJA REKLAMOWA?

Właśnie wypuszczasz w świat swój pierwszy biznes. Masz nazwę, NIP, Regon i lokal na oku. Do agencji reklamowej nawet się nie wybierasz, bo po co? Marka wypromuje się sama, pomysł jest świetny, klienci zaraz to zauważą. W Wordzie utworzone logo oraz wizytówka wybrana na podstawie kilkuset gotowych wzorów znalezionych w Internecie na początek przecież zupełnie wystarczą, a potem się zobaczy.

A może… Jesteś na rynku już kilka lat. Firma stoi w martwym punkcie – nie rozwija się, nie ma napływu nowych klientów. Przetrząsasz sieć w poszukiwaniu rozwiązań: co dalej? Zakładasz profil swojej firmy na FB, wrzucasz kilka zabawnych postów, drukujesz nowe ulotki. Myślisz o agencji reklamowej, ale to przecież zbędny wydatek, zły moment, bo przecież firma jeszcze nie zarabia.

Czy też… Działasz prężnie, przez całą dobę na najwyższych obrotach. Masz tysiące pomysłów i każdy chcesz zrealizować. Dwoisz się i troisz, i wciąż rozdrabniasz dalej. Phi, co tu mówić – nawet wielka agencja reklamowa nie miałaby tyle energii w tworzeniu kolejnych projektów co Ty.
Wciąż myślisz o tym, że agencja reklamowa nie jest dla Ciebie. Ale czy na pewno tak jest?

CO TO JEST AGENCJA REKLAMOWA?

Pod tym hasłem może kryć się bardzo wiele. I grafik – wolny strzelec, i studio projektowe, i cała ekipa różnych speców od marketingu. Bo są agencje i agencje. Są takie, które wymagają od klienta własnego pomysłu, wręcz współtworzenia projektu, i takie, które przygotują wszystko od początku do końca, tłumacząc koncepcje i otwierając kolejne pola do działania. Staną się Twoim partnerem biznesowym i przewodnikiem, doradzając co się u Ciebie sprawdzi, a co nie będzie zbyt trafionym rozwiązaniem w tworzeniu spójnego wizerunku Twojej marki i jasnych komunikatów dla klientów.

1. KOMPLEKSOWOŚĆ

Dobra agencja reklamowa zadba o to, byś mógł spać spokojnie. Ty skupiasz się na celach Twojej firmy, a agencja proponuje rozwiązania, jak je osiągnąć. Oczywiście, agencja nie sprzeda za Ciebie oferowanych produktów, ale poszczególnymi działaniami pozwoli Ci dotrzeć do docelowych klientów i zapozna ich z Twoją ofertą. Zadba o pomysł, projekt i jego wykonanie, aż po finalną realizację. Przedstawi strategię dla nowej marki, zaplanuje działania w social mediach czy choćby zwróci uwagę na niespójność komunikatów w danych kanałach. Zanim rozpoczniesz współpracę z daną agencją, warto rozeznać się w czym się specjalizuje, by potem nie być rozczarowanym.

2. KREATYWNOŚĆ

Słowo wyświechtane jak stary surdut, ale w tej branży słowo-klucz. Agencja reklamowa musi przedstawiać świeże spojrzenie na projekt i potrafić zaprezentować na nowo to, co zostało pokazane już na 1000 sposobów. I musi wyciągnąć z tego nową jakość. Nie możesz mieć wrażenia, że ktoś chce Ci wcisnąć odgrzewane kotlety, gdyż może się to skończyć marketingową niestrawnością.

3. OTWARTOŚĆ

Otwarty umysły – cecha coraz częściej zanikająca, choć w agencji reklamowej powinny pracować osoby, które mogą się nią pochwalić. Partnerzy marketingowi powinni być otwarci na Ciebie i Twoje cele, muszą umieć słuchać, a nawet wychwytywać coś „między wierszami”. Oczywiście, nie chodzi tu o zdolności paranormalne, bo dobra komunikacja to podstawa wszelkich relacji.

4. DOŚWIADCZENIE

Dla Ciebie i Twojej marki liczy się efekt. Agencja reklamowa nie może się na Tobie uczyć – musi znać trendy, branżę. Po prostu mieć doświadczenie. Tutaj wszystko może pójść nie tak, a klient nie może za to płacić – agencja powinna pracować tak, żeby żadne potknięcie nie wyszło na światło dzienne, tym bardziej nie może się to odbić na wizerunku Twojej firmy. Pracownicy agencji reklamowej oprócz tego, że wysłuchają Twoich oczekiwań, muszą też umieć je ocenić i doradzić odpowiednie działania.

« | »
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę