Zapytaj o ofertę

Bądź, trwaj i przetrwaj – o firmach i ich markach w czasach zarazy

Tagi: outsorcing marketingu

BUDUJ BIZNES NIEZALEŻNIE OD KRYZYSU

Jest jedno uczucie, które nas wszystkich w tym momencie łączy. To niepewność. Nikt z nas nie jest w stanie dokładnie przewidzieć, w jaki sposób będzie rozwijała się pandemia, jak długo będzie trwała i jak duże zmiany przyniesie. Bo, że zmiany przyniesie to kwestia, której zaprzeczyć się nie da. Nasi branżowi koledzy z agencji DDB Warszawa, podjęli się przygotowania całego arsenału porad dotyczących działań, które powinny podejmować marki podczas pandemii koronawirusa.

ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY

Nasze życie to ciągłe zmiany i w tym momencie pocieszające jest to, że człowiek bardzo szybko potrafi się do nich dostosować. Pod kątem konsumenckim, oczywista staje się zmiana w zachowaniach klientów, znacząco bowiem zmniejszyła się potrzeba nabywania.

Oczywiście zmiany w różny sposób dotykają różne branże – są i takie, które mają się naprawdę dobrze. Wzrost obrotów notują przede wszystkim te kategorie, które wiążą się z poczuciem bezpieczeństwa czyli w tej sytuacji ochroną przed koronawirusem – dają nam je branże medyczna i farmaceutyczna. W dalszej kolejności można wymienić następną podstawową potrzebę człowieka czyli jedzenie – ta branża też jest w miarę stabilna.

Na przeciwległym biegunie znalazły się kategorie, które wiążą się z koniecznością wyjścia z domu: transport, rozrywka, gastronomia, centra handlowe, salony typu beauty. Ucierpią także producenci dóbr luksusowych i branża sportowa.

CO DALEJ?

Przede wszystkim nie należy załamywać rąk i poddawać się marazmowi. Owszem, letarg może i byłby najlepszym sposobem na przeczekanie pandemii, ale uśpienie nie posłuży Twojej marce. Bierność lepiej zastąpić działaniem i przygotowywaniem się na nową rzeczywistość. Teraz mamy czas na pokazanie ludzkiej twarzy naszych marek – zjednoczenie się w walce z pandemią i jej skutkami. Obserwacje, które zostały poczynione na rynku chińskim, odnośnie chęci realnej pomocy i wsparcia ze strony marek, udowadniają, że takie działania są doceniane przez odbiorców. To dzieje się również w naszym kraju – rzesze pracowni krawieckich ruszyło do szycia maseczek dla personelu medycznego, a lokalne restauracje dowożą jedzenie tym walczącym w pierwszej linii frontu.

To nie jedyne obszary, w których nieść można pomoc – można wesprzeć potrzebę nauki i pracy zdalnej, ciekawej rozrywki online, informacji, szerzenia wiedzy, ćwiczeń fizycznych itd. Spójrz na swoją markę również pod tym kątem.

TRZY KROKI NA CZAS ZARAZY:

  1. Wspieraj – pokaż solidarność; nie czas na sprzedażowe komunikaty.
  2. Dostosuj – swój biznes do zachodzących zmian. Więcej możliwości pracy zdalnej? Uruchomienie sklepu internetowego? Szukaj rozwiązań.
  3. Planuj – działania, które przeprowadzisz teraz i później, po pandemii.

 

BĘDZIE DOBRZE 

W końcu nadejdzie odrodzenie… i wówczas powinieneś mieć plan, jak przekuć poprawę nastrojów na odrobienie strat. Wtedy też będzie czas na zapoznanie odbiorców z nową ofertą, ciekawymi promocjami, zachęcenie do wyjścia z domu.

Na pewno trzeba będzie jeszcze raz z wielką dokładnością przyjrzeć się swojemu biznesowi, tak by był najbardziej dopasowaną odpowiedzią na potrzeby nowej rzeczywistości. Zapewne będzie trzeba mieć na uwadze możliwość powrotu pandemii i już wcześniej się do tego przygotowywać.

Najważniejszy wniosek: jeśli chcesz przetrwać, nie możesz pozwolić sobie teraz na nieobecność. To będzie kosztować Cię więcej niż pandemia i jej skutki.

Zachęcamy do zapoznania się z całą, świetną prezentacją agencji DBB – znajdziecie ją w poniższym linku.

ZOBACZ RAPORT