Zapytaj o ofertę

Marka dobrze zidentyfikowana

Jest!!! Mamy to! Masz logo, jesteś dumny jak paw…
Ba, nawet jak ojciec, który właśnie wziął na ręce swojego pierworodnego syna. Twoja marka zyskała twarz! I w zasadzie…co dalej?  Identyfikacja wizualna!

W zasadzie można powiedzieć, że jest to już sytuacja całkiem dobra, bo posiadasz główny element identyfikacji wizualnej. Aczkolwiek nie jedyny. Należy także pamiętać, że samo logo byłoby tak naprawdę zbędnym znakiem, jeśli nie byłoby odpowiednio przemyślane i starannie zaprojektowane – ma stać się manifestacją idei, wartości marki, a jego przygotowanie powinno wynikać z uprzednio przygotowanej strategii marki (ale o tym poczytasz więcej tutaj).

Do pozostałych elementów identyfikacji wizualnej można zaliczyć krój pisma i kolor. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak mocno wpływają one na odbiór marki, która konsekwentnie ich używa. Zrób mały test i pomyśl: czerwona etykieta z białym, ozdobnym napisem? Oczywiście Coca Cola! Fioletowe tło i biały, techniczny, szeroki font? Play, a jakże! Ciut jaśniejszy fiolet i pismo o charakterze pisankowym, plus krowa? Tak, tak, Milka (którą świstak dalej zawija w te sreberka 😉

Identyfikacja wizualna to także różne materiały, na których występuje logo marki np. wizytówki, papier firmowy, opakowania, stopki mailowe, gadżety, tablice informacyjne, uniformy itd. To również styl wykorzystywanych fotografii czy warianty kompozycyjne. Wszystkie te elementy sprawiają, że dana marka zyskuje swój unikalny charakter i jest łatwo zapamiętywana przez odbiorcę, a przecież chodzi właśnie o to, by zajęła ona miejsce (najlepiej czołowe) w umyśle potencjalnego klienta i wywoływała określone skojarzenia.

Zwieńczeniem prac nad identyfikacją wizualną jest księga identyfikacji wizualnej czyli rozszerzona wersja księgi znaku – więcej na ten temat można znaleźć w tym wpisie.

Case study – Arkona Residence

Arkona Residence to inwestycja mieszkaniowa w Szczecinie, powstała na fundamentach dobrych historii, które stają się początkiem do powstawania kolejnych, jeszcze bardziej wyjątkowych. To dobry grunt dla nowych przedsięwzięć.

Ideą przewodnią dla całego brandingu i systemu identyfikacji wizualnej była przeszłość oraz lokalizacja obiektu. Potrzeba stworzenia jednolitego charakteru architektonicznego, dla zabudowy całego kwartału, zaowocowała przygotowaniem logotypu i patternu mocno koncentrującego się na liniach.

Współpraca obejmowała także branding, strategię komunikacji, copywriting oraz projekt graficzny katalogu.

Elementy identyfikacji wizualnej czyli wizytówka i teczka:

Inne projekty graficzne dla tego zlecenia:

Tagi: branding
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę